Naslovna / Korona

Naučnici upozoravaju: Muškarci oboleli od covid 19 imaju čak pet puta manje spermatozoida

Priredio/la: I. N.|10:00 - 05. 02. 2021.

Nova studija otrkiva da je koncentracija sperme smanjena za 516 procenata, pokretljivost za 209 odsto, a oblik ćelija sperme promenjen je za čak 400 odsto kod pacijenata obolelih od Covid 19

Naučnici upozoravaju na zabrinijući trend Foto: Shutterstock

Baš kad smo pomislili da budućnost ne može da bude mnogo tragičnija u odnosu na sadašnji trenutak, naučnici su izdali upozorenja da covid 19 smanjuje plodnost kod muškaraca i da može da doprinese depopulaciji planete. Oni tvrde da je sve više dokaza o oštećenju testisa, nižem broju spermatozoida i smanjenju njihove pokretljivosti kod pacijenata zaraženih SARS-CoV-2 , a istraživanjem je otkriveno i prisustvo virusa u uzorcima sperme.

Smanjena pokretljivost

Istraživači sa Univerziteta Justus-Liebig u Nemačkoj, zajedno sa naučnicima sa Univerziteta Allameh Tabataba’i u Iranu otkrili su markere inflamacije u uzorcima tkiva testisa 84 pacijenta sa covid 19.
Pokazalo se da su ove vrednosti dvostruko više u grupi pacijenata pozitivnih na SARS-CoV-2, nego u kontrolnoj grupi. Istraživači su, takođe, primetili da je sperma bila trostruko sporija kod pacijenata sa covid 19, a ukupni broj spermatozoida bio je mnogo manji.

Čak pet puta manje spermatozoida

Studija je otkrila da je koncentracija sperme smanjena za 516 procenata, odnosno čak pet puta, pokretljivost za 209 procenata, a oblik ćelija sperme promenjen za 400 procenata, prenosi portal Summit News.
Istraživači su dalje zaključili da ovo stanje predstavlja oligoastenoteratozoospermiju, jedan od najčešćih uzroka subfertilnosti, odnosno smanjenja potencijala plodnosti kod muškaraca.
– Ovi efekti na ćelije sperme povezani su sa nižim kvalitetom sperme i smanjenim potencijalom plodnosti. Iako su oni pokazali tendenciju poboljšavanja s vremenom, parametri su ostali abnormalno povišeni kod pacijenata sa covid 19. Stepen ovih promena u korelaciji se sa težinom bolesti – upozorio je vodeći istraživač Behzad Hajizadeh Maleki.

Globalna pretnja čovečanstvu

Pored toga, istraživači sa Univerziteta za nauku i tehnologiju Huazhong u Vuhanu raspisali su poziv za dugoročnu studiju o efektima virusa na plodnost muškaraca.

– Postoji hitna potreba za praćenjem muških pacijenata sa covid 19 tokom njihovog oporavka – objavili su mikrobiolog Iu Tian i reproduktivni biolog Li-kuan Zhou.

I prethodna istraživanja ukazivala su na korelaciju između virusa i smanjene plodnosti. Prošlogodišnja studija Univerziteta u Majamiju otkrila je da covid 19 može da napadne tkiva u testisima i naruši funkciju sperme.
U januaru je pregled studija, objavljen u časopisu Open Biology upozorio da covid 19 predstavlja „globalnu pretnju po potencijal za plodnost muškaraca“.
Španski naučnici takođe su objavili da su primećene zabrinjavajuće naznake da virus SARS-CoV-2 napada muške reproduktivne organe.

Virus prisutan u spermi

Istraživanje koje je sproveo profesor Dan Aderka iz medicinskog centra Sheba u Tel Avivu u Izraelu, izvestilo je da je virus bio prisutan u 13 procenata uzoraka sperme uzetih od pregledanih pacijenata sa covid 19. Takođe je otkrio smanjenje procenta, koncentracije i pokretljivosti spermatozoida za 50 odsto kod pacijenata sa umerenim simptomima 30 dana nakon dijagnoze.
Još jedno istraživanje koje su prošle godine sproveli naučnici u kineskom Shangkiuu, otkrilo je prisustvo virusa u spermi, što izaziva zabrinutost da bi on mogao da se prenosi polnim putem.

Stopa plodnosti već opala

Lista studija koje virus povezuju sa potencijalnom neplodnošću je beskrajna. Globalne stope plodnosti su se već smanjivale i pre covid 19 i to strmoglavo, pri čemu je jedno istraživanje, objavljeno u časopisu The Lancet naglašavalo da se globalna stopa plodnosti skoro prepolovila na 2,4 u 2017. godini, a projekcije ukazuju da će ona pasti ispod 1,7 do 2100. godine.
Druge studije su pokazale da je ukupan broj spermatozoida u Severnoj Americi, Evropi, Australiji i Novom Zelandu opao za 60 odsto u periodu od 38 godina, od 1973. do 2011. godine, a novija istraživanja pokazuju da se ovaj trend nastavlja.
Pored toga, predviđa se da će usled pandemije svakako doći do ogromnog pada nataliteta, jer se ljudi jednostavno odlučuju da u ovom trenutku ne dovode decu na svet.

Dragana N
17:33, 13. 02. 2021.
Odgovori

Katastrofa za covecanstvo! Em muskarci mnogo slabije prilaze zenama, em ce biti neplodni! E, sad smo stvarno gotovi!