Putovanja mogu da pomognu ljudima da izbalansiraju broj sati sna, otkrila su tri istraživača sa Technical University of Denmark, University of Vermont i Copenhagen Center for Social Data Science. U svom radu objavljenom u časopisu Nature Human Behavior, Sigga Svala Jonasdottir, James Bagrow and Sune Lehmann opisuju šta su pronašli, odnosno kako su proučavali podatke dobijenih sa nosivih uređaja na zglobovima, koji snimaju i beleže reakciju organizma, a koje je zarad studije nosilo 20.000 ljudi na putovanjima.
Tokom proteklih nekoliko godina, proizvođači elektronskih uređaja razvili su senzorske uređaje, koji se mogu nositi na zglobu. Takvi uređaji mogu da mere otkucaje srca i kretanje putem akcelerometara, što omogućava merenje obrazaca spavanja. U novoj studiji, istraživači su započeli svoj rad dobijanjem pristupa skupu podataka, koji sadrži informacije o spavanju za oko 20.000 ljudi, dobijenih od uređaja sa zgloba. Informacije u skupu podataka stigle su od ljudi iz 121. zemlje i predstavljale su oko 3,17 miliona noći sna, od kojih je oko 218.000 bilo van kuće, odnosno na putovanju. Primetno je da je približno 85 odsto onih, koji ne spavaju kod kuće, smatrano da putuju, ali samo unutar svoje vremenske zone – a većina tih putovanja bila je kratkog trajanja.
Proučavajući podatke, istraživači su otkrili da su ljudi koji spavaju u proseku manje od 7,5 sati svake noći, spavali malo više kada su putovali. S druge strane, ljudi koji inače spavaju više od 7,5 sati, spavali su nešto manje dok su putovali. Istraživači su otkrili da je odlazak od kuće imao tendenciju da uravnoteži obrasce spavanja. Takođe su otkrili da se razlika u količini sna linearno menjala.
Pored dužine sna, istraživači su takođe otkrili da obe vrste „spavača“ gube san ako putuju u različite vremenske zone. Takođe su otkrili da ljudi koji su imali tendenciju da spavaju manje od proseka tokom svog normalnog života, na odmoru spavaju više tokom nedelje, ali ne i vikendom. Sve u svemu, naučnici zaključuju da je njihov rad pokazao da se uređaji koje nose potrošači mogu koristiti za bolje uočavanje detalja kako ponašanje ljudi, ali i okruženje, mogu da utiču na količinu sna.