Parovi koji preko mere dobrog ukusa objavljuju zajedničke fotografije i detalje svoje veze na društvenim mrežama možda i nisu baš toliko srećni – naprotiv, a moguće je da ovim vidom preterivanja nadoknađuju unutrašnje nezadovoljstvo, tvrde psiholozi.
Koliko su zaista srećni parovi koji nas bombarduju svojim „srećnim“ fotografijama na društvenim mrežama?
Anketa koju je sprovela kompanija Shotkit na uzorku od 2.000 Britanaca starosti između 18 i 50 godina otkrila je dramatičnu razliku između ljudi koji često objavljuju takve sadržaje i onih koji to čine retko ili ne praktikuju nikada. Tiče se toga koliko su suštinski srećni i ispunjeni tim odnosom.
Od onih koji na mrežama dele svoju partnerske „izlive ljubavi“ tri ili više puta nedeljno, samo 10 odsto izjavljuje da su „veoma srećni“ u vezi, dok 42 odsto kaže da im je veza daleko od savršenstva. U grupi onih onih koji to čine retko ili nikada ne objavljuju sadržaj o partneru, zajedničke fotografije ili video snimke, 46 procenata je „veoma srećno“, a 13 odsto se ne oseća srećno u „svojoj koži“.
Parovi koji u razumnim količinama dele sadržaj o partneru uključujući rođendane, godišnjice i slično, takođe imaju zdravije veze. „Veoma srećno“ je 32 procenta, dok se 12 odsto oseća nedovoljno srećno.
Zašto je rađeno istraživanje: Šta nam parovi ovim činom poručuju i da li su zaključci univerzalni
– Želeli smo da sprovedemo ovo istraživanje jer postoje različita mišljenja o tome da li redovne objave na društvenim mrežama imaju pozitivan efekat na nas ili ne. Posebno smo želeli da istražimo korelaciju između ove navike i parova u vezama. Očekivali smo da će biti razlika u rezultatima ankete, ali ne u ovom procentu. Međutim, to ne znači da je ovaj način deljenja intime uvek loš, iako osobe koje imaju potrebu da to čine previše često očigledno žele da nešto dokažu – kaže Mark Condon iz kompanije Shotkit.
Psiholozi objašnjavaju moguće motive
Studija objavljena u časopisu Psychology Today pokazala je da objavljivanje sadržaja o partneru i vezi na društvenim mrežama može biti znak sreće. Međutim, kada ljudi to čine u prekomernim količinama i agresivno, to je često znak nezadovoljstva u odnosu.
– Ljudi koji objavljuju informacije o vezi ili pokazuju više naklonosti u „pozi“ nego što su spremni da pokažu mimo objektiva, zapravo su manje zadovoljni od drugih onim što imaju u partnerskom odnosu. Štaviše, nadaju se da će to možda poboljšati njihovu vezu, što se ne dešava uvek. Navodi studije sugerišu da se ova vrsta javnog oglašavanja koristi i kao vid kompenzacije. U ređim slučajevima može se govoriti o patologiji. Ona uključuje opsesivne ili paranoidne misli, kao i patološku ljubomoru – objašnjava dr Gvendolin Seidman.
Seidman kaže da nije jasno da li ove objave poboljšavaju njihove veze ili imaju kontraefekat. Potrebno je još istraživanja.
Zašto istinski srećni parovi retko dele svoju intimu na društvenim mrežama
Istraživanje Univerziteta Northwestern pokazalo je da oni koji češće objavljuju sadržaje o partneru zapravo osećaju nesigurnost u vezi. Njihove profilne slike su najčešće selfij fotografije na kojima se zajedno smeškaju i razmenjuju nežnosti. Njihovi statusi i ilustracija kako provode vreme su često sladunjavi i patetični. Međutim, kada provodite vreme s njima pitate se zašto su uopšte zajedno? Za razliku od njihovog javnog imidža, neki od ovih parova se iza zatvorenih vrata često svađaju i čini se da su na ivici raskida.
Činjenica je da srećni parovi nemaju potrebu da se time hvale. Zapravo, retko govore o svojoj vezi na društvenim mrežama. Suprotnost su oni koji u tome vide način da uvere druge da su u srećnoj i zdravoj vezi, što je zapravo trik da sami sebe uvere u isto.
Umesto zaključka: Kome je važan „lajk“, a kome ono što suštinski oseća
U stvarnosti, kažu psiholozi, nije toliko bitno šta kažu istraživanja. Bitno je šta vi mislite i osećate. Međutim, komentari i zaključci stručnjaka mogu biti nešto što vredi razmotriti i razmisliti, posebno ako partner insistira na stalnim objavama.
Psiholozi zaključuju da za parove može biti motivišuće da povremeno objave neki status ili fotografiju. Ako ste bili na kampovanju i lepo se proveli ili čestitate godišnjicu, to je potpuno u redu. Međutim, kada su objave preterane kako po učestalosti, tako i po količini ličnih informacija koje se dele, one mogu biti znak velikih problema u vezi.