Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Bol u gornjem delu leđa i pogrbljenost mogu se ublažiti laganom fizičkom aktivnošću

Priredio/la: D. T.
17:00 - 28. 05. 2022.

Pre vežbanja je veoma bitno zagrejati telo, kako bi se sprečile povrede i trening učinio efikasnijim. Vežbe zagrevanja se sastoje od aerobne aktivnosti, vežbi istezanja

bol u gornjem delu leđa Bol u gornjem delu leđa sve su češće tegobe savremenog čoveka i uglavnom su posledica pojačanog stresa ili nepravilnog držanja Foto: Shutterstock

Bol u gornjem delu leđa sve su češće tegobe savremenog čoveka i uglavnom su posledica pojačanog stresa ili nepravilnog (pogrbljenog) položaja tela. Vežbe koje istežu vrat, ramena i gornji deo leđa mogu opustiti i ublažiti bolove i tenziju. Bolovi i napetost u gornjem delu leđa često su praćeni i ukočenošću, koja se javlja posle istezanja ligamenata i tetiva, prilikom naglih pokreta. Stručnjaci ipak kažu da je najčešći razlog za bol u gornjem delu leđa loše držanje, usled na primer višečasovnog sedenja za kompjuterom.

Marširanje u mestu

Pre vežbanja je veoma bitno laganim pokretima zagrejati telo, kako bi se sprečile moguće povrede i trening učinio efikasnijim. Vežbe zagrevanja se sastoje od aerobne aktivnosti, vežbi i istezanja.

Marširajte u mestu i pokrećite ruke gore – dole u ritmu koraka. Laktovi su savijeni, a pesnice opuštene. Potom u uspravnom položaju blago savijte u kolenu levu nogu, a desnu ispružite ispred tela i oslonite se na petu. Ponovite i na suprotnoj strani tela.

Kada završite ovu vežbu, iz stojećeg položaja podignite desno koleno i dodirnite ga levom rukom, pazite da leđa budu u pravom položaju a stomak uvučen. Radi se po 30 ponavljanja i levim i desnim kolenom.

Vežbe za ramena

Razmrdajte i ramena u stojećem položaju napravite po pet krugova ramenima unapred i unazad. Mnoge vežbe mogu ublažiti bolove u leđima, vratu i ramenima. Aktivnost pomaže u očuvanju opsega pokreta. Dobra vežba za celo telo i leđa je hodanje barem 30 minuta, plivanje, joga, pilates.

Vežbe istezanja

Ove vežbe istežu zglobove i mišiće i jačaju pun opseg pokreta. Bolovi u leđima mogu se ublažiti nekim jednostavnim vežbama dinamičkog istezanja. Lezite na leđa i savijte noge u kolenima, stopala su na podu. Zatim pokušajte i da koleno približite grudima, ostanite u položaju par sekundi. Potom lagano usmerite savijena kolena na desnu stranu, pa na levu stranu, zadržite položaj par sekundi.

Kada jetra zahteva lekarsku pomoć?

Bol u gornjem delu leđa može da prođe sam od sebe uz odmor i blage vežbe istezanja. Potražite pomoć lekara ukoliko bolovi potraju i postanu jači. Fizikalnim pregledom stručnjak će utvrditi o čemu je reč i ukoliko je potrebno prepisati odgovarajuću terapiju.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend