Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Ako želite vitku liniju, doručak mora da izgleda ovako

Priredio/la: P. Ž.
7:00 - 31. 10. 2020.

Neki ljudi veruju da je doručak najvažniji obrok u danu i da ima uticaj na našu telesnu težinu. Zato je važno da izaberete odgovarajuće namirnice

devojka sprema doručak Foto: Shutterstock

Kako bismo imali više uspeha u procesu mršavljenja, važno je da jedemo hranu bogatu nutrijentima. Ovakva hrana pruža nam i osećaj sitosti. Šta treba da sadrži doručak ukoliko želimo da smršamo?

Jedite hranu bogatu vlaknima

Ljudi koji žele da izgube težinu imaće benefite ukoliko jedu za doručak hranu bogatu vlaknima.

Jedna studija iz 2015. pokazala je da dijeta bogata korisnim vlaknima pomaže ljudima da izgube težinu i poboljšaju funkcionisanje metabolizma. Od metaboličkog sistema zavisi i potencijalni nastanak dijabetesa.

I druge studije su dovele u vezu korisna vlakna sa gubljenjem kilograma. Na primer, jedna studija iz 2012. je  pokazala da adolescenti koji jedu hranu bogatu vlaknima imaju manje visceralnih masti i manje upalnih procesa u organizmu.

Jedite hranu bogatu proteinima

Ukoliko planirate da izgubite kilograme onda je dobro da jedete proteine za doručak ili u bilo koje drugo doba dana.  Brojne studije dovode u vezu visokoproteinske dijete sa gubitkom kilograma. Analiza iz 2014. pokazala je da proteini pružaju osećaj sitosti smanjujući potrebu za prejedanjem.

zdrav doručak

Doručak zauzima važno mesto u vašoj dijeti Foto: Shutterstock

Izbegavajte visokokaloričnu hranu

Pokušajte da izbegnete hranu koja sadrži dosta kalorija, a malo nutrijenta. Smanjenje broja kalorija koje uzimate za doručak vremenom može da utiče dobro na vašu dijetu.

Kako biste smanjili unos kalorija izbegavajte doručak koji sadrži šećer. Čak i ovsene pahuljice mogu da sadrže dosta šećera, pa birajte kaše koje sadrže manju količinu ovog ugljenog hidrata. Potrudite se da izbegnete palačinke i slatka peciva za doručak.

Izbegavajte slatke sokove

Imajte na umu da i pića mogu biti kalorična. Čaša đusa obično sadrži više od 100 kalorija, a ima malu nutritivnu vrednost. Bolje je da pojedete celu voćku nego da pijete ceđene sokove.

Jedite neprerađenu hranu

Neprerađena hrana može da vam pomogne u procesu mršavljenja. Pokušajte da za doručak umesto belog hleba i testenine koristite namirnice sa celim zrnom. Takve namirnice imaju veću nutritivnu vrednost, ali poznata je i njihova delotvovnost u brorbi protiv pojedinih tipova srčanih bolesti.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend