Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

4 lagane vežbe koje otklanjaju bol u zglobovima šaka, ukočenost i trnjenje

Priredio/la: Ma.R.
9:00 - 30. 10. 2022.

Ukočenost zglobova šaka najčešće je posledica degenerativnih promena, reumatoidnog artritisa ili neke povrede, a može da se javi i trnjenje uz privremenu oduzetost usled loše cirkulacije

bol u zglobovima Bol u zglobovima šaka kao i ukočenost ali i trnjenje i osećaj oduzetosti može da se smanji laganim vežbama Foto: Shutterstock

Bol u zglobovima šaka je neprijatan posebno kada je hroničan, ali ništa manje ne utiče na svakodnevno funkcionisanje ni kada se probudimo, a ruke su nam utrnule, ukočene i gotovo neupotrebljive.

Kada osećamo bol u zglobovima, često ga prati i ukočenost

Za neka od ovih stanja, bez obzira na to koji je uzrok, lagane vežbe mogu da budu od pomoći. Za obolele od reumatoidnog artritisa, važna je procena stanja i konsultacija sa stručnim licem da li su vežbe odgovarajuće.

U akutnoj fazi, ako je razlog bola neka skora povreda, trauma, istegnuće tetiva i slično, takođe je o nivou aktivnosti obavezno se raspitati, kao i za tip vežbi. Ponekad je mirovanje neophodno, a momenat za vežbanje i tip vežbi određuje se u odnosu na sve navedene parametre.

Pokretljivost i fleksibilnost su najvažnije za smanjenje bola u zglobovima

U prvoj vežbi, šake bolnih zglobova su paralelne. Ruke opuštene niz telo, kao i laktovi.

Bol u zglobovima 1

Početni položaj prve vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Šake ostaju sklopljene i spuštaju se ka dole, ka struku, a šire i zatežu se lagano samo laktovi. Ponovite vežbu 10 puta.

Bol u zglobovima 2

Završni položaj prve vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Druga vežba za ukočenost i bol u zglobovima

Bilo da vam je bolan i ukočen samo jedan ili oba zgloba, uradite ovu vežbu sa obe ruke. Povijte šaku u samom zglobu koliko god možete, u obliku pačjeg kljuna.

Bol u zglobovima 3

Početni položaj druge vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Dlan, odnosno šaku druge ruke položite preko povijene, odnosno njenih malih zglobova, i vršite pritisak do granice bola. Ponovite za početak pet puta, dozirajte do 10, a ako vam vežba prija, uradite još jednu seriju.

Bol u zglobovima 4

Završni položaj druge vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Važna napomena za ovu vežbu! Lakat treba da bude u identičnom početnom položaju, nikako da se i on povija, dakle, ne ovako:

Bol u zglobovima 3a

Pogrešan položaj, a veoma čest u ovoj vežbi Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Okretanje bolnog zgloba ka plafonu

Ova vežba je efikasna ne samo za poboljšanje opsega pokreta u zglobu, već i za bolju cirkulaciju u šakama, koja može da bude uzrok trnjenja i osećaja obamrlosti. Prokrvljenost će biti bolja, a samim tim bol, ukočenost i neprijatni trnci manji.

Osobe koje boluju od reumatoidnog artritisa treba da budu pažljive, posebno ako im je bolest u akutnoj fazi a bol intenzivan.

Bol u zglobovima 6

Početni položaj treće vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Držeći čvrsto prstima druge ruke mesto gde se, otprilike, opipava puls, otvaramo ka desno, tako da dlan „gleda“ na gore. Sve ove vežbe se rade po 10 puta u seriji, sa obe ruke.

Bol u zglobovima 6

Završni položaj treće vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

Još jedna vežba za povećan opseg pokreta i bolju cirkulaciju

Klasično kruženje zglobom sa dlanom u pesnici ili ispruženim prstima možete da radite više puta u toku dana. Evo još jedne vežbe koja će pomoći da ukočenost, bol i trenjenja, ako postoji, budu manji, da pokretljivost bude veća i da krv brže struji kroz čitave šake.

Iz položaja na fotografiji, takođe se pomera samo šaka iz zgloba, i povija na jednu, a onda na drugu stranu, do granice bola. Ponavljamo 10 puta jednom, a onda i drugom rukom.

Vežbe za bol u zglobovima 7

Početni položaj četvrte vežbe Foto: Youtube prtsc Virual Hand Care

TEME:
Marija
9:31, 26. 11. 2022. Odgovori

Hvala na savetima

Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend