Većina dosadašnjih istraživanja o rodnim razlikama u razmeni ličnih informacija rađena je pre nastanka i razvoja interneta, pa su zato navodi jedne nove studije izuzetno zanimljivi
Muškarci imaju brojne mehanizme svakodnevnog funkcionisanja koji se u velikoj meri razlikuju od onih pripadnica suprotnog pola. Jedna nova studija kaže da su u još nečemu značajno drugačiji u odnosu na žene.
Muškarci ređe od žena dele i šire negativne informacije, dok oba pola na sličan način dele pozitivne vesti o sebi.
Ovo je zaključak do kog je došla grupa naučnika u jednoj novoj studiji. Rezultati sugerišu da je najverovatnije zabrinutost muškaraca o percepciji drugih ljudi razlog koji ih dovodi do selektivnog deljenja ličnih informacija.
Sprovedena su tri eksperimenta sa više od 1.000 učesnika. Cilj je bio proučavanje polno (rodno) specifičnih obrazaca i šema otkrivanja ličnih vesti i podataka u savremenom digitalnom dobu.
Nova zajednička studija Carnegie Mellon University, Bayes Business School (formerly Cass) i Bocconi University otkrila je da su muškarci imaju manju želju da dele negativne informacije od žena, dok su razlike kada su u pitanju pozitivne vesti minimalne. Rezultati su objavljeni u časopisu Journal of Experimental Social Psychology.
– Naša studija je otkrila nijansirane ali dosledne obrasce u kojima sklonost žena da otkriju više od muškaraca o sebi u velikoj meri zavisi od prirode informacija koje se dele. Ovi nalazi mogu pomoći da se bolje tumači dostupna postojeća psihološka literatura. Ali, i da se razjasne neki postojeći stereotipi u vezi sa rodnim razlikama koje se tiču obelodanjivanja vesti o sebi – rekla je Dr Erin Carbone, asistent na Department of Social and Decision Sciences at Carnegie Mellon University i autor studije.
Većina dosadašnjih istraživanja o rodnim razlikama u razmeni informacija rađena je pre nastanka i razvoja interneta. S obzirom na to da živimo u digitalnom dobu i svetu u kome ljudi svakodnevno bez problema pa i zadrške objavljuju informacije na različitim platformama, ova nova studija nudi bolji uvid u način na koji ih dele žene i muškarci, kao i posledice.
Da bi istražili rodne razlike u razmeni različitih vrsta informacija, istraživači su sproveli tri različita eksperimenta sa više od 1.000 ljudi. U prvom delu studije, ljudi su sami prijavili slučajeve kada su osećali da „umiru“ ako drugima ne otkriju neke informacije. Zatim su naznačili i da li su to zaista učinili. Ostali segmenti su pratili različite obrasce ponašanja.
Iako je i kod muškaraca i kod žena generisan sličan broj slučajeva da žele da podele pozitivne informacije (na primer o unapređenju na poslu), muškarci su bili daleko manje raspoloženi da prijave i podele negativne informacije (neuspeh u poslu, privatnom životu…).
Studija je takođe otkrila da su žene prijavile veće zadovoljstvo od muškaraca kao posledicu otkrivanja ličnih vesti, dok je većina muškaraca pokazala veću sklonost da uskrati informacije o svojim mislima i osećanjima, čak i kada bi za njih možda bilo bolje da ih podele sa drugima.
Profesorka Irene Scopelliti, profesor marketinga i bihejvioralnih nauka u Bayes Business School i jedan od autora studije, rekla je:
– Otkrivanje intime i ličnih vesti je sve prisutnije u digitalnom dobu. Pojava društvenih mreža i digitalnih kanala komunikacije omogućila je neverovatne nivoe deljenja informacija. Sve to je praćeno nizom društvenih i psiholoških posledica. Naši rezultati pokazuju da pol ostaje važna linija razlika kada je u pitanju želja i sklonost u otkrivanju negativnih informacija o sebi. Muškarci su definitivno ranjiviji na ovom polju u poređenju sa ženama, baz obzira na to da li se radi o patrijarhalnom modelu društva.