Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Zaboravni ste, trnu vam prsti…? Možda vam NEDOSTAJE VITAMIN B6

Priredio/la: P. Ž.
20:00 - 28. 10. 2020.
Izvor: WebMed

Vitamini B grupe veoma su važni za funkcionisanje metabolizma. Mali broj ljuti pati od velikog nedostatka vitamina B6, ali evo kako da prepoznate da li ste i vi među njima

banane vitamin B6 Banane su bogate vitaminom B6 Foto: Shutterstock
Nedostatak vitamina B6 može dovesti do slabosti organizma, pada imunog sistema, gubitka apetita… Široka je lepeza promena do kojih može da dovede manjak ovog vitamina u oragnizmu. Anemija, na primer, može biti posledica nedostatka mnogih vitamina, između ostalog i vitamina B6.

Koža postaje suva i iziritirana

Hemijski procesi koji se dešavaju  u organizmu usled nedostatka ovog vitamina imaju za posledicu iritaciju kože, posebno na licu. Jedna od posledica može biti i seboreja, bolest lojnih žlesta koja nastaje pojačanim lučenjem masti. Javljaju se i ispucale i suve usne.

Trnjenje prstiju i stopala

Ukoliko često imate osećaj da vam trnu stopala i prsti, to može biti posledica nedostatka vitamina B6. Vitamini iz grupe B vitamina važni su za naše neurološko stanje. Nedostaci ovih vitamina odražavaju se i na nerve.

Depresija i zaboravnost

B6 utiče na raspoloženje i memoriju. Posebno kod starijih osoba njegov nedostatak može da prouzrokuje osećaje zbunjenosti i tuge. Depresija nastala posle moždanog udara, lomljenja kuka ili nekog drugog velikog zdravstvenog problema može da nastane usled nedostatka ovog vitamina.

Dnevna doza i namirnice bogate vitaminom B6

Dnevna doza vitamina B6 potrebna za normalno funkcionisanje organizma zavisi od uzrasta. Bebama starim od 7 do 12  meseci je potrebno 0.3 miligrama dnevno. Starenjem dnevne potrebe se povećavaju – ljudima starijim od 50 godina potrebno je pet puta više. U živinskom mesu, ribi i govedini ga ima najviše. U krompiru i kukuruzu ga takođe ima. Najdostupniji izvor je ipak – voće (izuzev citrusnog kao što su limun i grejpfrut). Posebno ga ima u bananama i avokadu.

Nedostatak vitamina B6 najbolje je nadomestiti ishranom. Manjak ovog vitamina nije česta pojava, ali ukoliko sumnjate da nemate dovoljno ovog vitamina u organizmu najbolje je da se posavetujete sa lekarom. Velike količine vitamina B6 može dovesti do zdravstvenih problema, pa uzimanje suplementacije zahteva oprez.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend