Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Simptomi menopauze pogoršavaju se i zbog ovih 6 namirnica

Priredio/la: I. V.
12:00 - 15. 06. 2022.

Svaki put kada žena posegne za manje zdravom hranom i nekim namirnicama, simptomi menopauze mogu da se pogoršaju i postanu još nepodnošljiviji

simptomi menopauze Simptomi menopauze mogu da se pogoršaju zbog brojnih namirnica Foto: Shutterstock

Simptomi menopaze mogu da se pogoršaju svaki put kada žena posegne za manje zdravom hranom, a stručnjaci posebno izdvajaju 6 namirnica koje treba izbegavati tokom menopauze. Valunzi i nesanica spadaju u naporne i dosadne simptome menopauze, koji, ipak, mogu da se kontrolišu, ako se, na primer, izbegava nezdrava hrana.

Simptomi menopuze lakše se podnose uz izbalansiranu ishranu

Zdrava, dobro izbalansirana ishrana generalno je dobra za sve ljude, a posebno za žene koje tek ulaze ili se nalaze u menopauzi, napominju stručnjaci.

Dobra ishrana može da napravi veliku promenu u tome kako se žena oseća i kako podnosi simptome menopauze, kao što su promene raspoloženja, talasi vrućine i iscrpljenost, kao i nadimanje i moguće povećanje telesne težine. Žene u menopauzi treba da se pobrinu da jedu dosta integralnih žitarica, svežeg voća i povrća i nemasnih proteina za optimalno zdravlje – ističe  Amy Jamieson-Petonic, nutricionista i fiziolog.

Taj savet je potkrepljen istraživanjem sprovedenim na 400 žena u postmenopauzi, dokumentovanim u članku objavljenom u časopisu Menopause, a koji je otkrio da žene koje su konzumirale više voća i povrća ređe imaju problema sa simptomima menopauze nego žene čija je ishrana sadržala više masne hrane i slatkiša. Smanjenje potrošnje takve i nekih drugih namirnica moglo bi da ublaži dosta neprijatnosti povezanih sa ovim prirodnim procesom i da pomogne ženama da ostanu zdrave u godinama koje slede.

Hrana koja može da pogorša simptome menopauze

1. Prerađena hrana – Čips i kolačići mogu da budu vrlo ukusni, ali obično su bogati natrijumom, puni dodatog šećera ili oboje, zbog čega mogu da zadržavaju vodu u organizmu, a žena da se oseća naduto, podsećaju stručnjaci. Ako je neophodna užina, treba probati zdraviju alternativu, poput seckanog voća, šargarepe ili krastavca sa humusom, nekoliko krekera od celog zrna sa puterom od kikirikija… ove namirnice zadovoljavaju potrebu za grickanjem, a pri tome neće biti okidač simptoma menopauze.

2. Začinjena hrana – Treba dobro razmisliti pre nego što se u jelo doda neki neki veoma ljut sos poput salse ili ljutenice. Hrana koja zauzima visoko mesto na skali namirnica koje razvijaju toplotu mogu da izazovu znojenje, crvenilo i druge simptome valunga, navodi američki Nacionalni institut za starenje. Ako želite da malo začinite obrok, preskočite ljute začine i zamenite ih kimom, karijem, kurkumom i bosiljkom, savetuje nutricionista Amy Jamieson-Petonic.

3. Brza hrana – Brza hrana može izgledati praktično ako smo u žurbi, ali, njihovi sastojci često sadrže ogromnu količinu masti. Masna hrana može da poveća rizik od srčanih bolesti, stanja kojima su žene već izložene većem riziku nakon što prođu kroz menopauzu. Ove namirnice takođe mogu da izazovu gojenje, što takođe pogoršava  simptome menopauze. Mnogo bolje rešenje je da se hrana ponese od kuće, pa umesto čizburgera zdravije je pojesti sendvič sa piletinom u lepinji od integralnih žitarica i zelenom salatom i paradajzom.

4. Alkohol – Iako možda nije neophodno da se odreknete svih koktela i vina, postoji mnogo dobrih razloga da konzumiranje alkohola bude umereno – jedno piće dnevno ili manje. Žene koje piju dva do pet pića dnevno imaju 1,5 puta veći rizik od pojave raka dojke od onih koje uopšte ne piju, a žestoka pića mogu da povećaju rizik od kardiovaskularnih bolesti. Osim toga, neke žene smatraju da ih alkohol čini podložnijim naletima vrućine. Nutricionisti zato savetuju da se „žestina“ zameni špricerom od belog vina, koji ima manje alkohola od većine standardnih pića.

5. Kofein – Ne možete bez prve jutarnje kafe? To je sve razumljivo, ali treba znati i da ta kafa može da pogorša simptome menopauze. Studija klinike Meyo objavljena u časopisu Menopause otkrila je da žene u menopauzi, koje su konzumirale kofein, imaju više problema sa valunzima nego žene koje ga nisu konzumirale. Topli napitak umesto kafe, mogla bi da bude i šoljica čaja od đumbira ili od nane, oba bez kofeina. Ili, ako se kafa pije kako bi ujutru dala energiju za novi dan, možda nije loše zameniti je brzom šetnjom.

6. Masno meso – Osim što je bogata zasićenim mastima, hrana poput slanine može da smanji nivo serotonina u telu, a kada serotonin opadne, osećamo se ljuti, mrzovoljni i razdražljivi, kaže nutricionista Amy Jamieson-Petonic. Kada kupujete meso, preskočite masne komade i one prošarane salom, jer svako su zdraviji i teletina, i piletina i riba i ćuretina, kao i goveđe mleveno meso.

Hrana koja je dobra za žene tokom menopauze je dobra u bilo kojoj fazi života žene. Ukoliko žena izgradi zdrave navike u ishrani i pre menopauze, uživaće u boljem zdravlju godinama kasnije, čak i u periodu menopauze.

TEME:
Dolores
8:45, 20. 06. 2022. Odgovori

Od 10mj prosle godine ja sam na salatama i vocu.Nista mlijecno kruh meso..samo riba.Imam 53g preporodena sam.56kg al sada utegnuta.Bore samo smijalice.Krv odlicna.Nema cista nema problema sa stutnjacim…Skuham si u 2l vode 3veca luka.NE CESNJAKA.I tu vodu pijem.Top.Probajte tako lovorov list i svijezi persun.Caj menta.Tesko je bilo ali se isplati.Probajte nemate sto izgubit.Mozete dobit zdravlje.Sretno

Sonja
6:41, 15. 07. 2022. Odgovori

Istina…na voću sam i povrću,malo kuvanog belog mesa i uopšte nemam tegoba i mislim da mi i autofagija pod puno pomaže,nema prejedanja i legnem totalno praznog želudca.Teško je u poćetku ali benefit je ogroman pogotovo na 40′ u hladu!

Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend