Uspešni ljudi, oni su ovo sveli na umetnost. Oni znaju da postoje određeni aspekti njihovih života i ličnosti o kojima je bolje da ne govore na poslu. Ovde se ne radi o tajnovitosti, već o razumevanju granica i održavanju profesionalnog imidža.
1) Nikada ne otkrivaju lične drame
Uspeh u profesionalnom okruženju često zahteva određeni nivo emocionalne stabilnosti. A uspešni ljudi znaju kako da upravljaju svojim emocijama kao profesionalci.
Svi mi imamo svoje lične drame. Bilo da je u pitanju porodični problem, problem u vezi ili neka druga lična kriza, sve to može da nas optereti.
Ali kada je u pitanju radno mesto, oni koji se ističu znaju da ne smeju da dozvole svojim ličnim dramama da budu u centru pažnje. Oni znaju da svako bike svoje bitke i da posao nije mesto za iznošenje svog prljavog veša. Svoje probleme drže za sebe, održavaju pozitivan stav i ostaju fokusirani na zadatak koji imaju. Zapamtite, ne radi se o tajnovitosti, već o postavljanju granica i održavanju profesionalizma.
2) Ne govore o svom finansijskom stanju
Novac može biti osetljiva tema, čak i među prijateljima. Na radnom mestu, to je sasvim druga priča.
Ljudi umeju da naprave grešku i da se kolegama požale da imaju finansijske probleme. Kada se to pročuje, obično brže nego što bi neko očekivao, odnos prema toj osobi postaje drugačiji.
Uspešni ljudi to shvataju. Oni znaju da razgovor o njihovom finansijskom statusu, bilo da se suočavaju s poteškoćama ili uživaju u izobilju, može dovesti do nepotrebnih predrasuda i pristrasnosti.
3) Ne govore o svojim političkim opredeljenjima
Politika može izazvati jake emocije i rasplamsati burne debate. Na radnom mestu to može dovesti do podela i sukoba.
Nije tajna da ljudi imaju tendenciju da favorizuju one koji dele njihove stavove i da su manje naklonjeni onima koji to ne čine. Studija objavljena u American Journal of Political Science otkrila je da je veća vjerovatnoća da će ljudi diskriminisati one sa različitim političkim stavovima nego na osnovu rase ili religije.
Uspešni ljudi su toga svesni. Često zadržavaju svoje političke stavove za sebe, osiguravajući da budu vrednovani prema svojim profesionalnim zaslugama, a ne na osnovu političkih stavova.
4) Ne iznose negativna mišljenja o kolegama
Harmonija na radnom mestu je neophodna za produktivnost i uspeh. Negativna mišljenja o kolegama, ako se iznesu, mogu narušiti ovaj sklad i stvoritii toksično okruženje.
Uspešni ljudi to razumeju. Čak i ako im se ne sviđa kolega s posla, uzdržavaju se od izražavanja negativnih osećanja. Znaju da svako donosi jedinstvene veštine i perspektive i fokusiraju se na te pozitivne stvari.
Oni takođe znaju da bi današnji kolega mogao biti sutrašnji šef, klijent ili poslovni partner. Održavanje prijateljskih odnosa je uvek pametan potez.
5) Imaju dugoročne planove za karijeru
Svi imaju ambicije i snove. Ali uspešni ljudi razumeju vrednost strateške tajne kada su u pitanju njihovi dugoročni planovi za karijeru.
Deljenje svog sna o pokretanju sopstvenog biznisa ili prelasku u drugu kompaniju za nekoliko godina možda trenutni poslodavac neće dobro primiti. To može da utiče na mogućnosti za unapređenja, posebne projekte ili čak sigurnost posla.
Uspešni pojedinci znaju kada treba da ćute, da marljivo rade, daju rezultate, a kada dođe pravo vreme, donesu odluku i povuku svoj potez.
6) Ne govore o svojim najdubljim strahovima
Strah je univerzalno ljudsko iskustvo. Ali u profesionalnom okruženju, otkrivanje svojih najdubljih strahova ponekad može učiniti da izgledamo ranjivo ili manje kompetentno.
Uspešni ljudi to razumeju. Možda se užasavaju javnog nastupa ili se plaše neuspeha, ali retko dopuštaju drugima da to vide. Umesto toga, direktno se suočavaju sa svojim strahovima, koristeći ih kao motivaciju da prevaziđu svoje zone komfora. Time ne samo da pobeđuju svoje strahove, već i inspirišu one oko sebe svojom hrabrošću i otpornošću.
7) Ne pričaju o svojim ličnim zdravstvenim problemima
Zdravlje je privatna stvar, a koliko će neko o tome pričati na radnom mestu lični je izbor. Međutim, uspešni ljudi često odlučuju da svoje zdravstvene probleme zadrže za sebe.
Uspešni ljudi znaju da, iako poslodavci i kolege mogu pružiti podršku, deljenje previše informacija o ličnim zdravstvenim problemima može dovesti do toga da se prema njima drugačije postupa ili čak da budu diskriminisani. Oni biraju da se fokusiraju na svoje sposobnosti i doprinose, a ne na svoja ograničenja.
8) Ne ističu svoju stručnost
Možda izgleda iznenađujuće, ali uspešni ljudi često umanjuju svoju stručnost. To ne znači da nisu samouvereni ili upućeni – naprotiv. Time što ne ističu svoju stručnost, stvaraju okruženje otvorenosti i učenja. To podstiče druge da slobodno dele svoje ideje bez straha od zastrašivanja. Takođe im omogućava da uče od drugih i da ostanu skromni.
Na kraju krajeva, bez obzira na to koliko smo stručni, uvek postoji nešto novo što možemo da naučimo. A uspešni ljudi to znaju bolje od bilo koga.
9) Ne otkrivaju svoje prošle neuspehe
Neuspeh je neizbežan deo uspeha. On nas uči vrednim lekcijama i podstiče rast. Međutim, uspešni ljudi često biraju da ne otkrivaju svoje prošle neuspehe na poslu. Nike stvar u skrivanju istine, već u fokusiranju na sadašnjost i budućnost. Oni shvataju da ih prošli neuspesi ne definišu. To čine njihove trenutne akcije, stav i rezultati.
Umesto da se zadržavaju na greškama iz prošlosti, oni uče iz njih, idu napred i dopuštaju da njihov uspeh govori sam za sebe.
10) Njihove tajne uspeha samo su njihove
Ne postoji jedinstvena formula za uspeh. Ono što funkcioniše za jednu osobu možda neće za drugu. Ali uspešni ljudi obično imaju određene navike ili strategije koje su doprinele njihovim dostignućima. Međutim, tajne uspeha često čuvaju za sebe. Ne zato što su sebični, već zato što razumeju vrednost samootkrivanja. Oni znaju da svako treba da pronađe svoj put do uspeha, a olakšavajuća rešenja možda neće biti toliko korisna kao pronalaženje sopstvenog puta.