Medicinski informativni portal
Naslovna / Zdravlje

Dr Irina Radošević: Kako se pravilno obara temperatura tuširanjem

Priredio/la: J. M.
9:00 - 13. 12. 2020.

Slušajte svoje telo, radite ono što mu prija. Ne utopljavajte se previše, pod tuš idite ako osetite da će vam to goditi

Tuširajte se mlakom vodom Foto: Pixabay

Dugotrajna povišena temperatura je veoma neprijatan simptom bolesti, može nas baciti u krevet i učiniti slabim i malaksalim, a posebno je neprijatna i zabrinjavajuća visoka temperatura oko 39-40 stepeni. Tada smo u dilemi: da li se tuširati, masirati alkoholom, odmah ići kod lekara ili sačekati da lekovi ili neka druga tehnika deluju…

Ako se odlučimo za tuširanje, i tu postoji dilema: hladnom, mlakom ili toplom vodom? Koliko dugo se tuširati? Koliko puta dnevno?  Za E -kliniku ovu dilemu rešava dr Irina Radošević, lekar opšte prakse.

− Virusne infekcije praćene temperaturama kažu nam da je imunitet pao, i ove infekcije po nekom pravilu, ne izazivaju visoku temperaturu. Tada morate da ojačate svoj imunitet i da se izborite sa virusom. Kod bakterijskih infekcija stvar je drugačija, temperatura može da bude visoka, pa je treba obarati ukoliko pređe 39 stepeni kod odraslih. Tuširanje, naravno može da pomogne. Najvažnije je da slušate svoj organizam i radite ono što mu prija. Nikako ne treba šokirati organizam tuširanjem na primer, hladnom vodom. To nema efekta – kaže za E-Kliniku dr Irina Radošević.

Mlaka voda

Groznica koju osećamo kada imamo visoku temperaturu ume da poremeti naš osećaj za toplotu, pa tako iako gorimo od temperature, nama je hladno. Zato smo skloni da se previše utopljavamo.

− Pokrijte se naravno, ali ne preterujte. Obucite pamučnu odeću, pokrijte se ćebetom, ako vam prija. Nema potrebe da drhitite od hladnoće. Isto važi i ako odlučite da visoku temperatiru skinete pod tušem. Voda mora da bude mlaka – odnosno samo par stepeni niža od teperature tela. Lagano se masirajte tušem po telu i glavi, ostanite pod mlazem vode od pet do deset minuta i onda lezite. Čajevi, supe, voda, sokovi… Pijte puno tečnosti. Postupak ponovite koliko god mislite da će vam prijati. Ne zaboravite – mlakom vodom. Jer, ako napravite preveliku razliku u temperaturi tela i vode kojom se tuširate, bukvalno ćete šokirati organizam. Temperatura treba polako da „odlazi“ i kroz vodu kojom se tuširate. Takođe, soba u kojoj boravite ne treba da bude pretopla. Otvorite prozore na nekoliko minuta, proluftirajte, rashladite  stan – savetuje dr Irina Radošević.

A pošto je groznica usled temperature veoma neprijatna, nekome tuširanje ne pada na pamet. Naša sagovornica kaže da alternativa mogu da budu su mokri peškirići koje ćete stavljati sebi kao obloge na čelo ili vrat.

− Voda i u peškirićima treba da bude mlaka, ako je previše hladna – drhtaćete. Slušajte svoje telo, radite ono što mu prija. Ukoliko se previše utopljavate, videćete da to nema efekta – sve vam je više hladno. Posle tuširanja, lezite i odmarajte – kaže dr Irina Radošević.

 

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend