Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Vežbe za stopala, posebno ove 4, smanjuju bol i poboljšavaju ravnotežu

Piše: Marijana M.Rajić
9:00 - 18. 09. 2022.

Ciljane vežbe za stopala pomažu u kontroli i smanjenju bola i jačaju svodove stopala, objašnjava mst fizioterapeut Dragana Bogdanović

Vežbe za stopala Dragana Bogdanović Mst fizioterapeut Dragana Bogdanović: Vežbe za stopala treba raditi tako da se ona pokreću izolovano od ostalog dela tela Foto: Nikola Tomić / Telegraf, Lokacija: Ambulanta za fizikalnu terapiju „Fizio“

Vežbe za stopala su važan, a vrlo često zanemareni segment naše aktivnosti, čak iako smo redovno fizički aktivni i vežbamo. Stopala koristimo svakodnevno – dok stojimo, sedimo, hodamo ili trčimo, pa su zbog toga pod velikim i konstantnim pritiskom.

Vežbe za stopala podstiču kontrolu stopala

– Posebno ciljane vežbe za stopala pomažu da smanjimo bol, ojačamo svodove stopala koji se tokom godina spuštaju i postanemo aktivniji. Svako stopalo čini 26 kostiju, 30 zglobova i više od stotinu mišića, tetiva i ligamenata. Svi ovi zajedno rade kako bi pružili potporu, ravnotežu i mobilnost ne samo stopalima, već i celom telu.
Vežbe za stopala upravo imaju za cilj da se stekne svest o tome i podstakne kontrola stopala. Sve vežbe koje dajemo za primer rade se tako što ćete se truditi da u pokretima izolujete (odvojite) prste od ostatka stopala – objašnjava za eKlinika portal mst fizioterapeut Dragana Bogdanović.

 1.Vežbe za stopala: najpre prsti, pa pete

U prvoj vežbi aktiviraju se cela stopala a posebno prsti, tako da se na njih kao oslonac podižemo lagano nekoliko puta, a onda spuštamo. Ukoliko niste dovoljno stabilni, imate problem sa ravnotežom ili višak telesne mase, dozirajte tempo i broj puta, od 5, pa naviše.

Vežbe za stopala 1

Prvi položaj prve vežbe 1: Stajanje na prstima Foto: Nikola Tomić / telegraf.rs Model: fizioterapeut ambulante „Fizio“

Kada završimo sa prvim položajem vežbe na prstima, težište prebacujemo na pete. Princip je isti: prebacimo težinu tela na pete i vratimo ih nazad na podlogu, u normalan stojeći položaj tela. Ponoviti više puta.

Vežbe za stopala 2: Stajanje na petama

Drugi položaj u okviru prve vežbe, na petama Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut Ambulatne za fizikalnu terapiju „Fizio“

2. Vežbe za stopala jačaju svodove

Svodovi stopala (narodski – risovi), kao što je rečeno, sa godinama se spuštaju. Takođe, spušteni svod stopala je čest kod dece, i poznat kao ravna stopala ili ravni tabani. Spušten svod stopala u velikoj meri utiče na na dinamičku, ali i statičku funkcionalnost stopala.

Početni položaj ove vežbe je za stopalo normalan, a ono je opušteno na podlozi, prsti zalepljeni za podlogu, maksimalno opruženi. Ne treba da učestvuju u podizanju svoda.

Vežbe za stopala 3

Vežba za svod stopala, početni položaj Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut ambulante za fizikalnu terapiju „Fizio“

Dok su prsti i peta i dalje na podlozi, pokušajte da više puta izdignete (izvijete) samo svod. Vratite u početni položaj, i ponovite do 10 puta.

Vežbe za stopala 4

Završni položaj druge vežbe, izdignuti svod Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut Ambulatne za fizikalnu terapiju „Fizio“

3. Vežbe za stopala sa odignutim prstima i svodom

U ovoj vežbi težište je na peti. U početnom položaju, prsti i svod su odignuti od podloge i izvijeni što više sa pravcem ka podu (podlozi), skupljenim zgrčenim prstima.

Vežbe za stopala 5

Vežba 3 za stopala: Početni položaj Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: Fizioterapeut Ambulante „Fizio“

U završni položaj ove vežbe dolezimo tako što celo stopalo vraćamo na podlogu, a prste istegnemo i ispravimo što je moguće više. Ponovite do 10 puta.U završni položaj ove vežbe dolazimo tako što celo stopalo vraćamo na podlogu, a prste istegnemo, maksimalno raširimo i ispravimo što je moguće više. Ponovite do 10 puta.

Vežbe za stopala 6

Završni položaj treće vežbe: Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut

Vežba broj 4: Odvojeni aktivni nožni palac

Prednost svih ovih vežbi je u tome što možete da ih uradite u svakom delu dana, na svakom mestu. Dovoljno je da za to odvojite nekoliko minuta, a da efekat bude primetan. U poslednjoj vežbi, maksimalno je angažovan nožni palac. Stopalo je na podlozi, a u početnom položaju samo palac odignite i zategnite koliko možete.

Vežbe za stopala 7

Početni položaj vežbe 4 Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut Ambulante za fizikalnu terapiju „Fizio“

U završni položaj stižete tako što je težište na peti, prste odižete od podloge, a samo nožni palac zategnete ka napred. I ovu vežbu ponovite više puta.

Vežbe za stopala 8

Završni položaj vežbe 4 Foto: Nikola Tomić / Telegraf.rs Model: fizioterapeut Ambulante za fizikalnu terapiju „Fizio“

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend