Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Priredio/la: O.M.
11:00 - 08. 07. 2022.

Svaka osoba ima različitu brzinu metabolizma, a da biste ga podstakli na brži rad potrebna vam je posebna hrana, redovno vežbanje, dovoljno sna i unošenje što više tečnosti, pre svega vode u organizam

Namirnice za brži metabolizam Određene namirnice mogu, uz redovno vežbanje i unošenje dovoljno tečnosti, da ubrzaju metabolizam. Foto:Shutterstock

Namirnice koje ubrzavaju metabolizam doprinose poboljšanju biohemijskih procese koji se događaju u organizmu kada se uneta hrana pretvara u energiju, ali pomažu i kod oslobađanja od suvišnih kilograma.

Svi imamo različitu brzinu metabolizma

Svaka osoba ima različitu brzinu metabolizma, a da biste ga podstakli na brži rad potrebno vam je, pored hrane, redovno vežbanje, dovoljno sna i unošenje što više tečnosti, pre svega vode u organizam.
Ishrana može biti jedna od ključnih stvari za regulaciju metabolitičkih procesa i ubrzavanje metabolizma, a neke namirnice imaju ključnu ulogu u tome.

1. Supe ubrzavaju metabolizam

Veći broj istraživanja je pokazao da je redovno konzumiranje supa dobro za ubrzavanje metabolizma, ali i smanjenje gojaznosti. U mnogim dijetama, ova namirnica se jede pre glavnog obroka. To nije slučajno, jer su supe niskokalorične. Kada pojedete supu, poješćete manje hrane koja je sledeća na meniju. Kombinacija tečnosti i čvrste hrane u supi smanjuje apetit, a daje vam sve što vam je potrebno da biste se osećali sito.

2. Brokoli i njegove blagodeti

Brokoli je bitan izvor kalcijuma koji ubrzava metabolizam. Ovo povrće bogato je vitaminima A, C i K. Porcija brokolija obezbeđuje bitnu količinu folata i vlakana, kao i razne antioksidante.

3. Ljute papričice

Istraživanja pokazuju da konzumiranje začinjene hrane kao što je čili paprika može pomoći da se ubrza metabolizam. Meta-analiza objavljena u junu 2017. u časopisu Bioscience Reports otkrila je da kapsaicin, aktivno jedinjenje koje se nalazi u čili papričicama, pomaže da se ubrza metabolizam i kao rezultat toga može igrati ulogu u ubrzavanju metabolizma i gubitku težine.
Studije uključene u analizu koristile su suplemente kapsaicina, tako da se ne može pretpostaviti da bi hrana koja sadrži kapsaicin imala isti uticaj na metabolizam.

4. Avokado za brz metabolizam

Avokado je bogat zdravim polinezasićenim i mononezasićenim mastima, koje podstiču sitost. Studija objavljena u novembru 2013. u časopisu Nutrition Journal otkrila je da dodavanje pola avokada za ručak može pomoći ljudima sa prekomernom težinom da se osećaju zadovoljnijim i smanjiti njihovu želju da jedu u satima nakon obroka.

5. Namirnice koje ubrzavaju metabolizam su i žitarice od celog zrna

Upotreba žitarica u zdravoj ishrani se smatra odličnim izborom. Tajna je u biranju žitarica od celog zrna, poput pšenice, ovsene kaše, pirinča i kukuruza. Cela zrna imaju nutrijente i složene ugljene hidrate koji ubrzavaju metabolizam tako što stabilizuju nivoe insulina.

6. Jabuke i kruške

Jabuke i kruške su odlične ne samo zbog manjka kalorija,  što povoljno utiče na smanjenje telesne težine, već i zbog toga što ubrzavaju metabolizam. Ovo je potvrđeno istraživanjem u Rio de Ženeiru, u kome su žene jele po tri jabuke ili kruške na dan i koje su više smršale nego one koje ih nisu jele.

7. Neki začini i maslinovo ulje

Začini kao što su crni biber, seme slačice, beli luk u prahu i đumbir mogu da podignu brzinu metabolizma. Dokazano je da ljudi koji koriste ove začine mogu da sagore dnevno do 1.000 kalorija
Maslinovo ulje se preporučuje u skoro svakoj dijeti, jer je zdrava opcija, tako da jedna kašika sigurno može biti od pomoći u u ubrzavanju metabolizma, ali i topljenju masnih naslaga.

8. Citrusno voće

Voće poput pomorandži, grejpfruta i limuna može da pomogne kod sagorevanja masti i ubrzavanja metabolizma. Na sve to, zbog visoke količine vitamina C, citrusno voće reguliše nivo insulina u krvi.

9. Jaja spadaju u namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Jaja nisu samo niskokalorična, već su odličan izvor proteina i zdravih masti i na taj nalin sprečavaju glad. Takođe su dobar izvor vitamina B, za koje se pokazalo da pospešuju metabolizam. Vitamini B pomažu u pretvaranju hrane, koju jedete, u energiju, tako što pomažu u boljoj preradi tih kalorija i njihovom korišćenju za energiju.

Istraživanje objavljeno u Međunarodnom žurnalu o gojaznosti posmatralo je gojazne odrasle osobe tokom perioda od osam nedelja. Dve grupe učesnika su išle na dijetu koja je smanjila njihov energetski unos za 1.000 kalorija dnevno. Jedna od ovih grupa jela je dva jaja najmanje pet dana u nedelji za doručak, a druga grupa je konzumirala istu količinu kalorija, ali jela pecivo. Oni koji su jeli jaja izgubili su 65 odsto više telesne težine, 16 odsto više telesne masti, imali su 61 odsto veće smanjenje indeksa telesne mase (BMI) i 34 odsto veće smanjenje obima struka.

10. Riba i orašasti plodovi bogati omega 3 masnim kiselinama

Omega 3 masne kiseline se nalaze u ribljem mesu, ali ih takođe ima i u semenkama, orašastim plodovima, lanenom semenu…  Ova hrana ubzava metabolizam tako što smanjuje proizvodnju hormona leptina, koji usporava metabolizam.

11. Cimet je začin koji ubrzava metabolizam

Ovaj začin često se preporučuje kao dodatak ishrani, jer pomaže da se suzbije rastući nivo šećera u krvi tako što stimuliše proizvodnju insulina. Postoje neki dokazi koji ukazuju da ekstrakt cimeta takođe čini da masne ćelije više reaguju na insulin, što znači da su mnogo manje šanse da se zadrži višak energije, a mnogo šanse da se umesto toga sagore postojeće količine.

TEME:
Алек
8:30, 09. 07. 2022. Odgovori

Све је тачно. Осим ово за јаја. Једна од намирница која има можда и највише холестерола, беланчевина и протеина а они не убрзавају метаболизам већ га успоравају

Jagoda
19:47, 09. 07. 2022. Odgovori

Nista od navedenog nije tacno!! Sve sam probala!!

Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend