Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Nektarine su dobre u prevenciji anemije, sa kojim namirnicama ih treba kombinovati

Priredio/la: O.M.
11:00 - 12. 08. 2022.

Njeni benefit za zdravlje su veliki, a kao voće, između ostalog, čuva zdravlje kože i srca, a preporučuje se i u ishrani kod mršavljenja

benefiti nektarina Nektarine su niskokalorično voće koje je puno nutritijenata važnih za dobro zdravlje. Foto:Shutterstock

Nektarina je lekovito, niskokalorično voće koje obiluje nutritijentima. Ovo voće  podseća na breskve ukusom i izgledom, ali ih mnogi rado konzumiraju jer nemaju dlačice. Pune su vitamina A, C, E, K, B1, B2, B3, B6, B9. One su prava riznica minerala poput kalcijuma, kalijuma, magnezijuma i fosfora. Obiluju i vlaknima, kao i brojnih antioksidansa, naročito fenolnih sastava. Nutrijenti koji se nalaze u plodovima nektarine mogu biti od pomoći kod ublažavanja mnogih zdravstevnih stanja.

Nektarine pomažu u prevenciji anemije

Nektarine u kombinaciji sa hranom bogatom gvožđem mogu biti od pomoći u sprečavanju anemije, stanja koje je posledica nedostatka hemoglobina ili crvenih krvnih zrnaca. Pošto crvena krvna zrnca nose kiseonik kroz telo, ljudi koji imaju problem sa anemijom često osećaju hronični umor. Vitamin C podržava unos gvožđa pretvaranjem ovog minerala u oblik koji se lakše apsorbuje u telu.

Preporuka je da nektarine kombinujete sa hranom bogatom gvožđem kao što su pasulj i meso kako biste sprečili anemiju. Nektarine se takođe mogu pohvaliti fenolnim jedinjenjima — vrstom polifenolnog antioksidansa koji nas takođe štiti od slobodnih radikala.

Štite zdravlje srca i krvnih sudova

Nektarine pomažu u očuvanju zdravlja kardiovaskularnog sistema. Antioksidansi i antocijanini sprečavaju oksidaciju LDL-holesterola i smanjuju rizik za stvaranje plaka na krvnim sudovima. Tako se sprečava stvrdnjavanje arterija i pospešuje cirkulacija. Flavonoidi sadržani u nektarinama smanjuju rizik od razvoja ateroskleroze.

Voće koje jača imunitet

Visok udeo antioksidansa sadržan u nektarinama jača imunitet i povećava obrambenu sposobnost organizma. Zahvaljujući dobrom imunitetu  telo se lakše odupire infekcijama  i lakše i brže oporavlja od raznih bolesti, ozleda i upala.

Nektarine su dobre za zdravlje očiju

Lutein, kojim obiluju nektarine, ima važnu ulogu u očuvanju zdravlja očiju. Naučne studije su pokazale dadovoljan unos luteina kod dece u razvoju doprinosi formiranju zdravog i normalnog vida. Takođe, prema tvrdnjama stručnjaka ovaj karotenoid smanjuje rizik od bolesti kao što su degeneracija žute mrlje makularna degeneracija i katarakta.
Lutein deluje i kao filter sunčevog svetla koji apsorbuje UV zrake i tako štiti od oštećenja vida. Beta-karoten koga ima u ovom voću pomaže očuvanju vida i sprečava pojavu slepila i kseroftalmije.

Voće koje poboljšava probavu

Zbog visokog nivoa vlakana, nektarine su voće koje može pomoći u održavanju zdrave probave. Vlakna, koja sadrže,  doprinose kvalitetnijem radu creva, podstiču njihovo pražnjenje i suzbijaju probleme poput gastritisa, zatvora i čira. Vlakna čiste i upijaju toksine koji su se nakupili na zidovima creva i pomažu u njihovom odstranjivanju iz organizma. Tako pomažu čišćenju creva, a time i celog organizma od toksina.

Nektarine pomažu kod mršavljenja

Nektarine su niskokalorično voće, koje može da bude od pomoći ako poželite da skinete suvišne kilograme. U 100 grama nektarine sadržano je 44 kalorije. Poznato je da dijetalni režim ishrane može da naruši zdravlje ako se organizmu ne osiguraju potrebni nutrijenti. Upravo zato je ovo voće idealno kao užina kada primenjujemo restriktivan način ishrane – sadrži malo kalorija, a obiluje nutrijentima. Vlakna iz nektarine doprinose očuvanju optimalne telesne težine, je daju osećaj sitosti. Zahvaljujući sastavu poput antocijanina, katehina i klorogenične kiseline ovo voće može biti od koristi i u lečenju dijabetesa.

Voće koje čuva zdravlje kože

Vitamin C, lutein i beta-karoten koji se nalaze u nektarinama pobrinuće se za dobro zdravlje i lep izgled kože. Lutein štiti kožu od oštećenja nastalih delovanjem slobodnih radikala, a novija istraživanja pokazuju da je izuzetno delotvorna i u prevenciji opekotina. Vitamin C, koji se nalazi u nektarinama, pospešuje sintezu kolagena, podstiče regeneraciju kože i jača otpornost. Beta-karoten, provitamin vitamina A, ima važnu ulogu u zaštiti kožnih ćelija od oštećenja uzrokovanih delovanjem UV zraka. On održava kožu vlažnom, mekom i glatkom, sprečava prerano starenje… Fosfor brine o normalnom funkcioniranju ćelija i tkiva, a posebno je značajan za očuvanje zdravlja kostiju i zuba.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend